fredag 17. februar 2012

Italiensk designer på speed

Det mannen hadde spart på flybillettene til Roma (vi tok melkeruta nedover Europa), tok han igjen på hotellrommet!

Vi kom først inn på den sjarmerende restauranten Ristorante Mario, og en kelner der skulle hjelpe oss med å finne rommet vårt hos Suite della Vite. Da vi sto i heisen dro han frem en nøkkel, og sa at den måtte vi putte inn i nøkkelhullet i heisen for at den skulle ta oss opp til penthouse-suiten vår.

- Da begynte jeg å ane at vi nok ikke skulle til noe helt vanlig hotellrom, og det skulle vise seg at jeg hadde helt rett i mine antakelser!

Det første som møtte oss var en knall rød dør malt med helglans-maling, og innenfor den var det en gang hvor vi enten kunne gå inn til resten av "hotellrommet", heretter kalt leiligheten, eller inn til vår egen private badstue! Jeg ville vel gjettet på at badstuer ikke er særlig vanlig på hoteller i Roma, men siden vi klarte å reise til Roma i den kaldeste helgen i manns minne, så var det fantastisk deilig å kunne tine seg opp der innimellom.

Vår egen lille badstue
Alt gulvet i leiligheten var i marmor, møblene var stort sett design-møbler fra Philippe Starck eller Paltrona Frau, overalt var det lamper integrerte i veggene, det var aircondition-anlegg i alle rom (vi skrudde de selvfølgelig på full varme), og her var det luksus både meg her og luksus meg der. Det var tydelig at de ikke hadde spart på noe da de bygde denne leliligheten.

Kjøkken/bar

Eget vinskap og  Nespresso-maskin hadde vi på kjøkkenet

Kjøkkenstoler fra Starck
Eget kontor hører med.
Selvfølgelig med en knallrød massasjestol
Mye knallfarger og høyglans.
Det må være et mareritt å vaske denne leiligheten
(og det var vårt eneste ankepunkt, det kunne ha vært vasket litt bedre enkelte steder)

Svevende glasstrapp opp til neste etasje

Oppe var det en stue med en 55 tommers tv på veggen
Den grå "kunsten" på veggen er en radiator

Mer glass og knallfarger

Vår egen private takterrasse nummer 1

Vår egen private takterrasse nummer 2

Tja, det fristet kanskje ikke så mye å bruke terrassene denne februar-helgen,
men jeg kan tenke meg det må være deilig her midt på sommeren!

Frukten vår hadde høstet seg selv

Badet var i sort marmor, her var massasjedusj og en veldig spesiell tre-vask
Vi pleier ofte å lete etter spesielle hoteller når vi er ute og reiser, men her har Mannen virkelig klart å overraske meg. Her kan det virke som designeren har gått helt amok under arbeidet. Jeg ville definitivt ikke hatt en slik leilighet selv, det er veldig langt fra min stil, men for en langhelg var det bare fantastisk kult å bo her!!!

Frokosten spiste vi i den koselige Mario-restauranten i 1. etasje. Her var det en godt voksen dame som regjerte, hun snakket selvfølgelig ikke et eneste ord italiensk, men vi sa "si, si" hver gang hun spurte om vi ville ha noe, og da fikk vi en masse deilig mat og kaffe av henne.

Det gjorde selvfølgelig ikke noe at leiligheten ligger midt i Roma sentrum (to kvartaler fra Spansketrappen), så her hadde vi det som plommen i egget, eller hva det nå heter! 

Siden denne reisen var min julegave fra Mannen, har jeg konkludert med at jeg må ha vært veldig snill i fjor (og jeg prøver å være like snill i år, mon tro om han greier å toppe denne reisen til neste år?)

Nå må jeg tilbake til rødvinsglasset mitt som står og venter på meg.

Ha en fin helg!!


- Hilsen Ann Kristin -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...