fredag 26. august 2011

Loppis-amatør

Jeg har vært på loppis! Og når det gjelder loppis er jeg rett og slett en skikkelig amatør. Men nå har jeg altså prøvd meg igjen!

Mannen og jeg reiste på loppis, og var på jakt etter to ting: et rundt sofabord og en gul brødboks

Den gule brødboksen skulle være til det nye kjøkkenet, der det etter hvert har dukket opp en del gule detaljer. Det begynte med den kule, gule klokka, og etter hvert har det kommet noen andre gule effekter.

Den kule, gule klokka
Altså, man er vel ganske naiv når man går på jakt etter noe så spesielt som en gul brødboks på et loppemarked, men av og til er det deilig å være litt naiv og tenke at skjebnen ordner opp for snille piker.

Så gikk vi der på loppemarkedet, og først scannet vi møbelavdelingen på jakt etter et rundt bord. Og runde bord fantes det noen eksemplarer av, men ikke akkurat sånn som jeg ville ha. Og ikke ville vi fått det med oss hjem på sykkelen heller, så det var kanskje like greit at vi ikke fant et...

Og så gikk vi og kikket i klesavdelingen, og jeg lot meg imponere veldig av de som dypdykket ned i kleshaugene, og kom opp igjen med masse klær de ville ha. Jeg derimot fant ingenting. 

Så gikk vi igjennom bokavdelingen og skiavdelingen og til slutt kom vi til kjøkkenavdelingen. Og hva var det første jeg fikk øye på?
 -Jo en skikkelig gul brødboks!!!

Jeg kunne jo rett og slett ikke la være å kjøpe den, jeg følte at nå var det noe skjebnen virkelig ville fortelle meg. Det var meningen at det skulle komme en gul brødboks til det nye kjøkkenet vårt!

Så jeg kjøpte brødboksen for en slikk og ingenting, og jommen fikk den akkurat plass i ryggsekken min også. - Nok en gang følte jeg at det hele var forutbestemt!

Så kom jeg hjem og fant fram salmiakkflaska, for da brødboksen kom ut i dagslyset viste det seg at den var ganske inngrodd meg skitt.

Et loppis-kupp?

Men, nå begynte ting plutselig å butte litt imot. Etter en skikkelig rengjøring viste det seg at brødboksen var skikkelig stygt malt, for malingen var full av klumper og ujevnheter.

Og når brødboksen kom inn på kjøkkenbenken, viste det seg at gulfargen absolutt ikke matchet gulfargen til klokka eller det andre gule på kjøkkenet. Så det ble ikke det kule stilkræsjet jeg håpet på, men mer et skikkelig dårlig stilkræsj..

Brødboksen blir heretter kalt for skjebnens ironi

Av dette har jeg lært følgende:
- Jeg er fremdeles en skikkelig loppis-amatør
- Det er sjelden du får gull og glitter og vakre ting når du betaler en slikk og ingenting
- Man kan ikke stole på skjebnen, den er bare ute etter å lure deg (eller i hvert fall meg)

Når alt dette er sagt, så har jeg ikke helt gitt opp håpe om at jeg kanskje klarer å pusse bort malingen og spraylakke den i en kul gulfarge, men det får bli en dag jeg har goood tid...

Ha en fin helg! Kanskje blir det loppis-helg på deg?!

- Hilsen Ann Kristin

PS! Jeg vet det for tiden er lenge mellom hvert blogginnlegg jeg produserer og at jeg ikke er så flink til å kommentere andre sine blogginnlegg, men det er veldig travle tider her for tiden, og dessuten så prøver skulderen min (eller er det skjebnen?) å fortelle meg at jeg ikke bør knotte så masse på pc'en...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...