fredag 2. september 2011

Skikkelig ille?

Om sommeren gruer jeg meg alltid så til høsten, da blir det kaldere og mørkere og vi må kle på oss masse når vi skal ut, det blir våtere (ok, etter denne våte sommeren er dette kanskje ikke mulig i år...) og alt blir forferdelig ille!


Dugg i edderkoppspinn

Men, når høsten kommer, så forandrer jeg alltid mening. Høsten har jo faktisk veldig mange positive sider:

  • Det er deilig å slappe av inne i godstolen med en bok og en kopp kakao/te/kaffe, om sommeren så får jeg dårlig samvittighet når jeg ikke tilbringer mesteparten av tiden ute
  • Om høsten tenner vi levende lys
  • Det er så fine farger ute om høsten

    Jeg sådde gresskarene så sent (ja, og så har kanskje sommeren vært litt kjølig),
    så de har ikke akkurat blitt store (mer tennisballstørrelse)
    - Men fine farger har de, og det har de røde eplene også!
  • Om høsten kan vi gå regntur, som er et fenomen vi fant opp da vi bodde i Bergen:
    Man tar på seg regntøy, sydvest og gummistøvler, og så går man gatelangs i regnet og koser seg.
    Alle østlendinger burde faktisk bo noen år i Bergen (det burde vært obligatorisk!), så de lærer seg å sette pris på regndager, i stedet for å bare klage!!
  • Fjellet er på sitt mest fantastiske om høsten
  • Det er koselig å sitte innendørs i en høststorm, når man hører veggene knake og regnet piske mot vinduene, og man vet man sitter trygt og godt
    (Jeg mener selfvfølgelig bare de koselige stormene og ikke de ekle... Huset til kusina til Mannen blåste bort da de satt i kjelleren under en storm, det var ikke særlig koselig)
  • Vi kan begynne å fyre i vedovnen igjen 
Dugg i edderkoppspinn
Så foreløpig tenker jeg at høsten ikke er så ille allikevel! Så gjenstår det å se om jeg fremdeles tenker det samme i november...

Ha en fantastisk fin helg!

- Hilsen Ann Kristin




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...