torsdag 9. juni 2011

Frøken Blomsterteppe


Det var nesten bare naturtomt her da vi flyttet inn i huset vårt, og siden vi ville ha gressplen måtte vi få tak i en entreprenør som kunne flytte noen digre steiner og kjøre på fyllmasse og jord. Noen av steinene han skulle fjerne viste seg å være en fjellkant som satt bom fast, og dermed fikk vi et naturlig avgrenset bed mellom terrassen og gressplenen.

Frøken Blomsterteppe

I dette bedet har det nå blitt et timian-bed, hvor jeg har plantet mange forskjellige timian-sorter. I bakkant har jeg plantet buksbom og lavendel.




De forskjellige timian-sortene blomstrer til forskjellige tider, og i disse dager er det Frøken Blomsterteppe som viser frem store mengder med små lilla blomster.

Lave og høye timiantyper i forskjellige farger er i hoveddelen av bedet,
i bakkant er det en rekke med lavendel + en rekke med buksbom
I ettertid så har jeg tenkt at vi var veldig heldige som ikke fikk bort denne fjellkanten, den er akkurat passe bred til at gress og timian ikke menger seg med hverandre, og den passer godt inn i en hage hvor det fremdeles er en del naturtomt.

Ha en fortsatt fin torsdagskveld!

- Hilsen Ann Kristin -

2 kommentarer:

  1. NYDELIG bilde! ELSKER ELSKER steinbedd! har skikkelig lyst på et selv... men jeg må flytte "fjellet" inn på tomta, så det er vel ikke så sannsynlig... hi hi..
    Ha ei flott helg!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Så flott.
    Jeg har drømt om steinbed, men har gitt opp tanken. For at det skal se bra ut så må det være fjell naturlig som hos dere.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...