mandag 21. februar 2011

Mine favoritter - Maleri av Hanne Juul

Vi bodde mange år i en leilighet der vi stort sett hadde IKEA-plakater på veggene, men det er mye mer hyggelig å henge opp litt ekte kunst på veggene synes jeg!

Dette maleriet fikk vi da vi giftet oss: 
Maleri av Hanne Juul

Hun som har malt det heter Hanne Juul. Vi var i atelieret hennes og valgte ut noen bilder vi likte, så kom hun hjem til oss med disse, og så prøvde vi de på veggen vår. Det var ingen overraskelse at vi gikk for dette bildet, da grønt (spesielt olivengrønt) absolutt må regnes som min yndlingsfarge, og det matcher mye av det vi allerede har i huset. 

Selve motivet er litt abstrakt, men allikevel kan man ane et litt konkret objekt. Det er morsomt å høre hva barn ser av bildet, de har ofte en mer velutviklet fantasi enn hva voksne har!

Maleriet er stort (80 x 100 cm), så det er et kraftig blikkfang i stua vår.

Vi har mange litografier, men jeg synes det er mye morsommere med et originalmaleri. Da vet jeg at det er ingen andre som har maken!

Bildet vårt ligger faktisk på hjemmesiden til kunstneren:

http://www.hannejuul.no/galleri.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...