søndag 27. februar 2011

Saueskinn i stolene

To hvite IKEA-stoler sammen med Eileen Grey sitt bord, E1027
Jeg er veldig glad i lyse møbler, men spesielt når man har små barn kan det være en utfordring å holde de lyse møblene flekkfrie.

Vi har et par stoler som er hvite, og som faktisk har holdt seg hvite i snart 10 år. Tidligere pleide vi å legge et hvitt pledd oppi stolene, spesielt når vi skulle sitte der og lese ferske aviser. Trykksverte og hvite stoler er kanskje en enda dårligere kombinasjon enn barn og hvite stoler...
Det er deilig og mykt å sitte her for både store og små
For å beskytte trekket på setet har jeg nå lagt saueskinn oppi. Saueskinn er greie å slenge i vaskemaskinen når de er skitne, de er deilige og myke og de er veldig dekorative.

Det finnes mange typer saueskinn, og jeg har lenge lett etter noen skikkelig krøllete og langhårete som i tillegg er kritthvite. Disse fant jeg på Pytt og Panne, og jeg er foreløpig veldig fornøyd med de.
Saueskinn med masse myke krøller
Jeg er litt spent på hvordan krøllene oppfører seg etter en vask (har bare erfaring med korthårete lammeskinn), men jeg får satse på at det går bra. Kanskje noen som leser dette har tips om hvordan jeg best bevarer skinnet ved vask?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...