mandag 14. mars 2011

Kjøkkenet - nå er det klart for montering

Kjøkkenet er nå klart for rørlegger og kjøkkenmontør!
Mens Mannen liker å drive med snekring og skruing og saging og boring og hamring (når jeg tenker meg om så liker han generelt alt som innebærer bråkete verktøy), så liker jeg best å male, så i helgen har jeg endelig fått bidratt med litt jobbing på kjøkkenet.

Så lenge det ikke er enormt store malejobber som skal gjøres, så synes jeg det er veldig gøy å male. Det er så kjekt å jobbe når man får se resultatet så raskt! Det kjedelige med å male er å maskere, men denne gangen var det ikke noe behov for det heldigvis!
Kjøkkentaket i ferd med å bli grunnet
Etter å ha malt ganske mange kvadratmeter med furutak tidligere, har vi utviklet en veldig god teknikk som består i at jeg går foran og maler med en pensel i skjøtene mellom plankene, deretter maler Mannen to og to planker med en rulle, og så går jeg tilbake igjen og drar over disse plankene med min pensel, slik at resultatet blir fint og glatt. 
Kjøkkentaket etter en halvtimes malejobb - ganske stor kontrast!
På lørdag grunnet vi taket, og brukte en halvtime på halve kjøkkentaket (den andre halvdelen ble malt for lenge siden), noe som må være ny personlig rekord!
Veggen til venstre er malt med Jotuns Letthet,
på den andre veggen kommer bare høyskap, så den har ikke behov for maling.
Foreløpig har vi malt partiet over kjøkkenbenken med samme farge som resten av kjøkkenet,
men det er mulig vi maler den i en annen farge når kjøkkenet er på plass. 
De lakkerte vinduskarmene blir en stor kontrast til alt det lyse,
de har blitt pusset med sandpapir og skal males hvite så snart som mulig
Nå sitter jeg i et hus hvor vi for tiden ikke har vann, og venter på at rørleggen snart skal komme. Håper det ikke drøyer så lenge! 

Heldigvis hadde jeg tatt med meg en stor vannflaske fra der vi overnattet i natt, slik at min kjære Jura kunne lage en deilig kopp kaffe til meg!




Forresten, omtrent sånn: Kjøkkenet-endelig-bestilt skal kjøkkenet bli, og dette: Norges-kjipeste-kjøkken er grunnen til at vi bygger nytt kjøkken.

To be continued...


15 minutter senere: Fikk telefon fra rørleggeren som ikke har anledning til å komme før i morgen. Hvorfor er jeg ikke overrasket? Grrrrrrrr....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...