onsdag 30. mars 2011

Kjøkkenet - Hvilken farge skal jeg velge?


Dørene til glasskapet er på plass

Jeg slenger inn noen bilder her før jeg suser avgårde på jobb. Nå har gulvet blitt grunnet, og når siste strøk er malt kommer endelig oppvaskmaskin, kjøleskap og fryseskap på plass. Jeg gleder meg veldig!!!

Gulvet er grunnet og blir snart helt hvitt

De to siste skapene ble hentet i går og skrus nok opp på veggen i kveld. Hengslene til glasskapet har også kommet, så dørene kom på plass i går.

Hvilken farge skal vi ha bak platetoppen?

Vi har bestemt oss for å gå for glassplate bak platetoppen, men lurer veldig på om vi skal ha en kontrastfarge bak glassplata, eller om hele veggen skal være hvit slik den er i dag. Forslag mottas med takk!

Oops, ventilen kom i veien for den ene skapdøra (jeg hadde trodd at døra kom litt lavere).
Heldigvis har Mannen en plan...

- Ann Kristin -


Vil du lese mer om kjøkkenet eller se flere kjøkkenbilder?
Her er resten av blogg-innleggene om kjøkkenet:
Vi har fått vann

2 kommentarer:

  1. Tenker dere å ta hele veggen i en kontrastfarge, eller bare flaten bak glassplaten?

    Om dere skal være trendy er jo gult i slaget i år, og rosa er årets farge hos Pantone.. men det krever jo litt guts ;) Jeg tror en riktig gulfarge ville vært utrolig tøft både til den mørke benkeplaten og fargen dere har på høyskapene.

    En litt mindre dristig varian er å male veggen i en matchende gråtone, og heller henge fargeklatter på veggen i form av bilder eller kunst.

    SvarSlett
  2. Tror det bare blir bak glasset.

    Du fikk meg til å tenke på en en slags gulfarge (Olive branch 1 hos Flügger) jeg forelsket meg i hos fargehandleren for lenge siden, og som jeg kjøpte en prøveboks av i påvente av å finne et perfekt sted i huset der jeg kunne male den. Jeg prøvde den over benken i kveld, og jeg tror det kan bli ganske stilig. Jeg tok noen bilder, men de ble så dårlige at jeg nok må vente til det blir dagslys for å få gjengitt fargen ordentlig.

    Fargen er helt maken til en av de gulgrønne fargene i et maleri vi har hengende i stua (http://housenumber9.blogspot.com/2011/02/mine-favoritter-maleri-av-hanne-juul.html).

    Mannen steilet fullstendig da han så fargen, han sa det liknet på et 70-talltoalett, men etter en stund sa han at han kanskje kunne venne seg til den. Blir spennende å se den i dagslys!

    Hilsen Ann Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...