søndag 24. april 2011

Bittelitt påskepynt

NIB spør hvordan vi har pyntet til påske, og egentlig så synes jeg naturen har pyntet nok til påske i år!

Når jeg kikker ut vinduene kan jeg se mørkegrønt gress, lysegrønne bjørker, blomstrende hvitveis og løkblomster, et japansk kirsebærtre med sprekkfulle knopper og masse blå himmel!

Stikker jeg hodet ut av vinduet kan jeg også se magnoliaen min i full blomst (den har hele tre blomster!).

Dermed har jeg ikke vært så ivrig etter å pynte så mye inne i år.

Men da ungene kom hjem etter å ha vært på påskeferie (det vil si at de overnattet en natt hos bestemor og bestefar) med masse hjemmelaget påskepynt, så ble det litt pynting inne allikevel!

Påskeheks laget av Gullgutten 

Den rosa påskeheksa til gulljenta

Mon tro når Gulljenta kommer ut av den rosa/lilla perioden?
Rosa påskehare signert av 3-åringen min

Påskepynten har jeg hengt på eplegrener som jeg tok inn for noen dager siden,
og jammen begynte de å blomstre!
Gleder meg til alle frukttrærne våre begynner å blomstre ute i hagen!

Dette er stort sett det vi har av innendørs påskepynt
- Raskt å rydde bort igjen når påsken er over

Hanefar har vært familiemedlem i mange år,
og kommer frem hver eneste påske

For en stund siden så kom Gullgutten til å huske på at vi måtte så karse til påske, for i følge ham pleier vi alltid å gjøre det. Karse er en pynt etter mitt hjerte siden den både er funksjonell, den smaker godt og er kortvarig, så vi har hatt karse stående i små krukker på kjøkkenbordet.

Dessverre liker ikke karse å feire påske alene, den ble litt deprimert da vi reiste fra den et par dager, så den var det ikke verdt å ta bilde av...

Nyt resten av påsken!


- Hilsen Ann Kristin -

1 kommentar:

  1. Heisan!
    Takk for hyggelig besøk inne hos meg! Og hvis du bor i nummer ni i den gata vi skal flytte til, treffes vi vel snart i virkelighetebn! Spennende!
    Har lest i bloggen din - mange tips til vårt nye hus - kjøkkenet minner om det kjøkkenet vi skal ha;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...