mandag 11. april 2011

Helgen ble litt annerledes enn planlagt..

I julegave fikk alle ansatte på jobben til Mannen en familiehelg på Quality Spa & Resort Norefjell, og sist helg så var vi ganske mange hundre voksne og barn som møttes der for å kose oss!
På suitene er det fancy badekar på soverommet
Dessverre var vårt badekar i ustand, og vi skulle få gratis inngang i spa som kompensasjon.
 - Noe jeg aldri rakk å gjøre siden jeg måtte passe på barna hele tiden..


Det var god plass til en familie på 4 på suiten, vi hadde to soverom, bad, stue og kjøkken
Været var knallbra, og jobben til Mannen hadde virkelig slått på stortromma da de planla turen, så alt lå til rette for en strålende helg! 

- Bortsett fra én liten detalj: Mannen min lå stort sett inne på hotellrommet hele helgen med masse feber og generelt dårlig form:-( -Dermed ble helgen litt annerledes enn planlagt..

Men vi andre koste oss så godt vi kunne for det!

Mannen hadde i hvert fall koselige omgivelser der han lå syk på hotellrommet
Vi spiste alle måltidene i restauranten, men hvis man skal være der over
lengre tid er det kjekt at rommene har egne kjøkken
Hotellet er utrolig lekkert! Det er Yran & Storbraaten Architects som har tegnet det gedigne komplekset, mens interiørarkitekt Vigdis A Bergh og designer Gina Rose som har stått for interiøret.

Anlegget glir veldig lekkert inn i terrenget. Det er veldig stort, men samtidig så virker det ikke så veldig prangende når man kommer kjørende oppover fjellet. Inne er det ganske mange spesielle løsninger, men alt er veldig stilfullt!

Det ble dessverre ikke spa på meg denne gangen...
...men jeg har forsøkt spa-avdelingen tidligere, og den er utrolig avslappende og lekker...


...og har nydelig utsikt!
Jeg fikk ikke tatt noen egne bilder denne gangen, men låner noen fra hjemmesiden til hotellet.

Fra resepsjonen ser man rett på en svær klatrevegg som er veldig populær
Chesterfield-møbler er absolutt ikke blant mine favoritter,
men i dette miljøet passer det veldig godt
Det er brukt masse mørke farger, men kombinasjonene av farger og teksturer
gjør at det ikke blir dystert, men heller får et svært eksklusivt utseende


Jeg digget de store bildene med dyremotiver som hang på veggene,
og så var det praktisk når ungene skulle finne fram. Lekeavdelingen var lagt til høne-rommet..

Selv om Mannen var syk, så hadde vi andre en strålende helg på fjellet. Gulljenta mi gråt da hun skulle hjem igjen, og hun og Gullgutten var enige om at de ville flytte dit! 

Vi kommer veldig gjerne tilbake igjen og igjen og igjen, men neste gang skal vi være frisk og raske alle sammen!

Ha en fantastisk uke! Nå er det 19 grader hos oss, det er nesten sommerlig ute!

- Hilsen Ann Kristin - 

PS! På grunn av sykdom og reise har det ikke skjedd noe nytt på kjøkkenet i det siste, men jeg skal lage nytt kjøkkeninnlegg så snart det er noe nytt å melde.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...