lørdag 2. april 2011

Kjøkkenet - Praktisk kjøkkenelektronikk-duppedingsskap, del 2

Skapet sett forfra. Endelig får vi lukket døren etter den store ventilasjons-fadesen.
All ære til den nevenyttige Mannen i huset!
Jeg har lovet å komme med litt nærmere forklaring på hvordan vi lagde skapet vi har elektroniske kjøkken-duppedingser i, så her kommer litt info!

Første innlegg om skapet kan du finne her.

De to nederste hyllene er forbeholdt kjøkken-elektronikk
Siden jeg ikke pleier å kjøpe kjøkken så veldig ofte, så tenkte jeg ikke på at jeg måtte spesifisere typen skuff jeg skulle ha i dette skapet, så jeg ble litt overrasket da jeg så de klumpete tråd-skuffene vi fikk til dette skapet. 

Det var ikke helt slik jeg hadde sett for meg at skuffene skulle være. Det vil være umulig å trekke ut den innebygde skuffen i kaffemaskinen for å ta ut kaffegruten når den er i en skuff med så høye kanter, og det er dumt med høye skuffekanter når man skal løfte tunge apparater ned på kjøkkenbenken (noen av apparatene er det ikke aktuelt å ha inne i skapet når de er i bruk).

Etter å ha tenkt litt fant vi ut at det gikk an å modifisere hyllene ved rett og slett å skru av tråd-rammen, og bare beholde selve skuffe-bunnen.
I den øverste av de to hyllene beholdt vi tråd-rammen i bakkant og på sidene for å være sikre på at ting ikke vil falle ut


Kjekt å kunne trekke ut hylla slik at vi kan fylle på vann på kaffemaskinen

Skuffene ble nå til uttrekkbare hyller, og selv om de er bittelitt vinglete når vi trekker de ut, så holder de mer enn godt nok til vårt bruk.

Dette viste seg å være en kjempepraktisk løsning! 

Nå har vi gjemt alle apparatene som tidligere sto på kjøkkenbenken og samlet støv og tok opp plass. 

Vi har fått lagt opp strøm inne i skapet, så apparatene som brukes ofte (og som ikke rister for mye) bruker vi slik de står inne i skapet. De andre løfter vi ned på benken når vi skal bruke de.
Min kjære Jura kaffemaskin og den praktiske juice-sentrifugen
Nå skal jeg gå og male det siste strøket på kjøkkengulvet, så vi kanskje kan få på plass soklene i morgen...

Ha en fortsatt fin helg!

- Hilsen Ann Kristin -

1 kommentar:

  1. Så praktiskt! Väldigt lurt att placera alla tekniska maskiner inne i ett skåp.

    Stort tack för hälsningen på bloggen min. Alltid så kjekt att finna fram till nya bloggare.

    Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...