torsdag 7. april 2011

Ryddetips på badet



Jeg er absolutt ikke noen ryddig person. Jeg er vel faktisk en litt mer rotete person enn ryddig person.

Men jeg hater å ha det rote rundt meg, det tapper meg for energi å ha det rotete, og når det er rotete så får jeg dårlig samvittighet når jeg gjør andre ting enn å rydde.

Siden jeg ikke liker å rydde, må jeg dermed ha noen triks som gjør at det blir lettere å holde det ryddig.

Et evigvarende problem de andre stedene vi har bodd er halvrene klær. Jeg går som regel ikke i de samme klærne to dager på rad, men de har kanskje ikke blitt så skitne at det er nødvendig å vaske de. - Det er utrolig kjedelig å vaske, henge opp, brette sammen og rydde på plass klærne, det sliter veldig på klærne når man vasker de for ofte, og dessuten så er det ikke særlig miljøvennlig. - Samtidig er ikke klærne rene nok til å legges tilbake igjen i klesskapet.

Så ryddig vil jeg ha det på badet!

Når man er en familie på fire personer, så blir det fort mange halvrene klesplagg som hoper seg opp!

Vi har hatt forskjellige oppbevaringsløsninger for disse halvrene klærne:

Knagger på soverommet eller badet: 
Overfylte knagger er rotete, og dessuten er det ikke alle klær som har godt av å henge på knagger

Stol på soverommet:
Like rotet som knagger, og siden det er plass til så masse klær oppå hverandre på en stol, så mister man fort oversikten over hva som ligger der

Benken på badet:
Rotete, rotete, rotete...

Ingen av disse løsningene har vært optimale, og når vi nå lagde oss et nytt bad, tenkte vi ut en løsning på problemet vårt:

Vi har fått laget et skap til de halvrene klærne. Vi har egentlig fått laget en masse skap på badet, men vi bestemte oss for å prøve å bare bruke ett av skapene til halvrene klær. Der har vi én hylle hver (+ en hylle til nattøy), og siden plassen der er veldig begrenset, så blir vi tvunget til å gjenbruke klærne litt mer. 


Skap på badet for halvrene klær

Når vi legger oss om kvelden, så tar alle ansvar for å legge sine klær inn i sin hylle inne i skapet, og om morgenen sjekker vi skapet for mulige aktuelle klær før vi går til de vanlige klesskapene og supplerer med helt rene klær.

Jeg synes denne løsningen passer veldig bra for oss! Vi har nå større forutsetning for å ha et ryddig bad (og ryddig soverom) og jeg har fortsatt muligheten til å ha på meg forskjellige klær fra dag til dag.

Skapene til høyre på bildet er bygd inn i kneveggen på badet, og det er disse vi bruker til klærne


Her er noen andre ryddetips har jeg skrevet i tidligere blogginnlegg:
Hvor kommer rotet fra?
Praktisk kjøkkenelektronikk-duppedingsskap


Har du andre ryttetips, så mottar jeg disse med takk!!

- Hilsen Ann Kristin -

1 kommentar:

  1. Hei! Takk for besøket! Lykke til med prosjektene ;-) God helg! Mvh Signe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...