tirsdag 5. april 2011

Chocolate chip cookie-frokost

Jeg skal på jobb litt sent i dag, og unner meg litt dessert etter frokost!

Litt ulovlig frokost, ikke fortell det til barna mine!

Desserten ble bakt i går, og består av deilige og myke chocolate chip cookies, bakt etter Martha Stewart sin oppskrift. Sammen med en caffè latte blir dette en bra start på dagen!!
Kaloribombe til frokost (men jeg skal spise salat til lunsj i dag!)
Caffè latte
Her er en rask oversettelse:

Soft and chewy chocolate chip cookies (Martha Stewart), ca 35 cookies
6 dl hvetemel
1/2 ts natron
2,5 dl usaltet smør, romtemperert
1,25 dl sukker
2,5 dl brunt sukker
1 ts salt
2 ts vaniljesukker
2 store egg
4,5 dl kokesjokolade hakket i biter


Forvarm ovnen til 175 grader.
Miks smør og begge typene sukker sammen i en elektrisk mikser på middels hastighet til massen blir lys og luftig.
Bland i salt og egg. Pisk lett til alt er blandet, ca 1 minutt. 
Rør sammen mel, vaniljesukker og natron og rør dette dette i blandingen.
Rør inn sjokoladebiter.
Lag spiseskje-store baller av deigen ca 5 cm fra hverandre (de flyter utover!)
Stek til de er gyldne i kantene, men fortsatt myke i midten, ca 12 min.
Avkjøles på stekebrettet i et par minutter og legges så over på rist.
Oppbevares  i en lufttett beholder ved romtemperatur i opp til en uke.


Dumt jeg ikke kan legge med duften av nybakte cookies i bloggen
Det er flere igjen i boksen!

Ha en fabelaktig tirsdag!

- Hilsen Ann Kristin -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...