torsdag 14. april 2011

En litt dum dag

For en god stund siden avtalte vi med noen venner at vi skulle reise på ferie sammen til sommeren. De har barn som er akkurat like gamle som Gullungene, så vi ville finne et sted hvor det er sol og mulighet for bading og slaraffenliv.

Endelig hadde vi funnet et perfekt sted, på en liten øy langt ute i det store havet, og i går sendte jeg en siste melding til huseieren for å forsøke å prute litt. I dag morges fikk jeg en e-post fra henne, hvor hun gir oss en ny og bedre pris.

Så, rett før jeg skulle til å bestille huset får mannen beskjed fra jobben om at det ikke er sikkert at han kan få ferie da allikevel! Ingenting er helt avgjort, forhåpentligvis klarer de å bestemme seg helt sikkert i morgen, og kanskje blir det noen andre enn Mannen som må jobbe de ukene, men det er altså store sjanser for at ferien vår går rett vest!



Det gikk mildt sagt rett vest i kveld også da Mannen tenkte at han og Gulljenta vår skulle sitte og spise litt peanøtter, noe hun ikke har fått før. Han synes jeg er litt vel overbeskyttende, som ikke har villet gi henne det før, da begge ungene har litt allergi-historikk, og han synes det var så fint å kose seg meg Gulljenta si.

Kort tid etter at hun hadde spist en peanøtt fikk hun kjempevondt i munnen, og hun hylskrek i en time, før hun kastet opp i sofaen. Nå, to timer senere, har hun endelig roet seg litt. Tror vi drøyer en stund før hun får peanøtter igjen!

Jeg krysser fingrene for at vi unngår flere kjedelige episoder i dag!


- Hilsen Ann Kristin -


45 minutter senere:
Nå har vi vært på legevakta siden Gulljenta var full av utslett fra topp til tå, og klødde seg til blods. Har fått allergitabletter, og håper det roer seg ned nå.

Puh, håper det var nok for i dag!


.

1 kommentar:

  1. Huff da!
    Håper ferieturen går etter planen. :)
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...